Изграждането на участъка от път I-1 между Видин и пътен възел  Макреш навлиза в следващ етап и вече се работи по цялата дължина на отсечката от 29,6 км. Модернизацията на трасето между Видин и Макреш стартира през октомври 2019 г. По договор участъкът трябва да е готов в края на 2023 г. Трасето на пътя следва съществуващия обходен път на Видин, който ще бъде реконструиран и разширен –с две ленти за движение в посока, зелена ивица и банкети. След това ще преминава по нов терен. Новият участък ще бъде с магистрален габарит – също с  две ленти за движение в посока, аварийна лента, разделителна ивица, водещи ивици и банкети.

Връзката със съществуващите пътища и населените места в региона ще се осъществява чрез пътни възли Ще бъдат изградени подлези, надлези, 2 моста над реките Делийска и Войнишка, 3 виадукта, селскостопански подлези и надлези, площадка за отдих с електричество, водоснабдяване и пречиствателно съоръжение. Предвидена е реконструкция на електропроводи, водопроводна и канализационна мрежа, телефонни и оптични кабели и ландшафтно оформяне. При 15-ти километър от двете страни на пътя ще има площадка за отдих, която ще бъде с ток, вода и пречиствателно съоръжение.

Напредва работата и в 33 км участък между Мездра и Ботевград. В участъка от път I-1 Мездра – Лютидол е готово едното платно на ниво „биндер“ и от средата на декември м. г. трафикът в отсечката се осъществява двупосочно по него с временна организация и временна пътна маркировка. Строителните работи продължават паралелно в съседното платно, както и по целия километраж на обекта.  Направлението Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на А „Пътна инфраструктура“ и Министерството на регионалното развитие и благоустрайството , тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.