Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев заяви, че присъственото обучение е най-доброто и не трябва да се възвеличава обучението в електронна среда. Според него при онлайн обучението има дефицити със социализацията, има психическа умора и има дефицити дори при ефективния образователен процес. На брифинг в Министерския съвет Вълчев заяви още, че продължава да смята, че училищата не трябва да се затварят първи и трябва да се действа локално, но е факт, че ситуацията с коронавируса се усложнява. Министърът отбеляза, че продължава да защитава тезата, че не трябва да се затварят училищата във всички области, а само там, където има проблем. Според него, сегашното решение за затваряне на гимназиалния етап е разумно и балансирано, защото при учениците в гимназиалния етап обучението в електронна среда е по-ефективно, отколкото при малките ученици. Според Вълчев, обучението в електронна среда не трябва да се въвежда и в други класове, особено за началния етап. Министърът на образованието и науката добави още, че в момента ситуацията в София е най-тревожна и в столичната образователна система има най-голям процент на карантиниране и има най-много училища, в които са преминати критичните прагове. На въпрос за училищните занимални и школи, Вълчев обясни, че занималните в училище са продължение на учебния план и са част от учебния процес, а частните школи не подлежат на регулация от МОН. Според него , категорично занималните трябва да останат да функционират, защото в училищата се спазват мерките срещу коронавируса, Той коментира, че от МОН нямат контрол и наблюдение по отношение на т. нар. частни обучителни центрове, но имат такъв контрол на частните училища.