Френският орган за защита на личните данни съобщи, че е наложил глоба на американския технологичен гигант Microsoft в размер на 60 млн. евро за принуждаване на потребителите към приемане на рекламни бисквитки. В най-голямата глоба, наложена през 2022 г., Националната комисия за технологиите и свободите (CNIL) заяви, че търсачката Bing на Microsoft не е създала система, която да позволява на потребителите да отказват бисквитките толкова просто, колкото да ги приемат. Френският регулаторен орган заяви, че след проведени разследвания е установил, че „когато потребителите са посещавали този сайт, на техния терминал са били депозирани „бисквитки“ без тяхното съгласие, като тези „бисквитки“ са били използвани, наред с другото, за рекламни цели“. Той също така „забеляза, че не е имало бутон, който да позволява да се откаже депозирането на „бисквитки“, както и да се приеме.“

CNIL заяви, че глобата е оправдана отчасти поради печалбите, които дружеството е реализирало от реклами, непряко генерирани от данните, събрани чрез „бисквитките“ – малки файлове с данни, които проследяват сърфирането онлайн. На компанията е даден срок от три месеца да отстрани проблема, като е възможно да бъде наложена допълнителна глоба от 60 000 евро на ден при просрочване. Миналата година CNIL съобщи, че ще извърши едногодишни проверки на сайтове, които не спазват правилата за използване на уеб бисквитки. Също миналата година CNI санкционира Google и Facebook с глоби в размер съответно на 150 млн. и 60 млн. евро за подобни нарушения.

по БГНЕС и АФП