Европейската комисия представи днес данни от докладите на големите онлайн платформи за действията им срещу дезинформацията, свързана с пандемията. „Фейсбук“ съобщава, че от май досега пет милиона души по света са послушали съветите на социалната мрежа да се ваксинират. „Туитър“ е въвел възможности потребителите да различават по-лесно съобщения с подвеждащи твърдения за пандемията. От „ТикТок“ отчитат взаимодействие с италианското правителство за насърчаване на ваксинацията сред младите хора, както и десетократно нарастване на броя на съобщенията от потребители за дезинформиращо видео онлайн.

От „Майкрософт“ са настроили търсачката си „Бинг“ да показва данни за напредъка на ваксинацията по света, когато се търси информация за пандемията. „Гугъл“ е направил така, че търсачката да показва списък на одобрените на световно и европейско равнище ваксини, и предстои да съобщава къде е най-близкото място, на което потребителят може да отиде, за да му бъде поставена ваксина. ЕК отбелязва, че оценката за ползите от борбата с дезинформацията за пандемията все още не е готова. За целта комисията уточнява, че се нуждае от по-подборни данни от платформите.