Европейската комисия представи днес данни от социалните мрежи и интернет гиганти, които отчитат намаляване на количеството дезинформация, свързана с ковид, след започналото премахване на противоепидемичните ограничения. Данните обхващат първите два месеца на тази година. ТикТок съобщава, че през януари е имало увеличение до почти половин милион, а през февруари – намаление, на броя на постовете за ковид. Туитър съобщава за сваляне на над две хиляди акаунта и премахване на почти четири хиляди поста с дезинформация за болестта или ваксините през януари.

Данните от Мета сочат, че двойно спада броят на потребителите, търсещи официална информация за ковид. От Фейсбук са били отстранени 142 хиляди поста през януари, от които почти половината са били в нарушение на правилата за неразпространение на дезинформация за заболяването. От Майкрософт са засекли 547 сайта, разпространяващи дезинформация за ковид. Гугъл съобщава, че от началото на годината са премахнати 103,5 милиона реклами, свързани с пандемията и с нарушения на европейските пазарни правила, включително с разпространението на твърдения за „лечения“ и за фалшиви ваксини.

по BTA, снимка investor.bg