Четири са приоритетите на Министерството на образованието и науката в следващите три месеца, като два от тях са свързани с училищното образование. Първият приоритет е за успешното завършване на учебната година, което включва държавните зрелостни изпити, националното външно оценяване и приемът след основно образование, каза служебният министър на образованието и науката проф. Николай Денков на пресконференция. На нея той представи приоритетите на МОН в служебния кабинет и четиримата заместник-министри, които ще отговарят за тях. Вторият приоритет е свързан с подготовката на следващата учебна година, като ще направим задълбочен анализ какви са резултатите от дистанционното обучение, къде има сериозни проблеми, свързани с отпадането на учениците и със закъснението на усвояването на материала, обясни министър Денков. Той допълни, че на тази база, при подготовката за следващата учебна година, ще бъде предложен пакет от мерки, които да бъдат прилагани от следващия екип в министерството.

Третият приоритет е свързан с висшето образование, като ще завършим картата на висшето образование в България, в която липсва аналитичната част, съобщи министър Николай Денков. Той обясни, че четвъртият приоритет на неговия екип е свързан с преглед на дейностите, които са заложени в Плана за възстановяване и устойчивост, и в програмите, където се отнася за образование, обучение и научни изследвания. Заместник-министър Мария Гайдарова ще отговаря за всички дейности, свързани с училищната мрежа – със завършването на учебната година и с подготовката за следващата година. За анализа за проблемите в училищното образование ще отговаря заместник-министър Евгения Пеева, както и за международната дейност. За висшето образование ще отговаря заместник-министър Генка Петрова, а за научната дейност заместник-министър ще е Нели Косева. На въпрос „кога учениците ще се върнат на училище“, министър Денков отговори, че всички въпроси, свързани с училищната мрежа в момента се обсъждат със социалните партньори и със здравното министерство, и когато има категорично решение, то ще бъде съобщено. Сега учениците продължават да учат присъствено по график с редуване в училищата, а началният етап – от първи до четвърти клас, е изцяло на присъствено обучение. 

снимка БГНЕС