Toyota Motor Corp продаде 10,5 млн. автомобила през 2022 г., съобщиха от компанията, защитавайки титлата си на най-продаван автомобилен производител в света за трета поредна година. Глобалните продажби на групата, включваща подразделението за камиони Hino Motors и производителя на малки автомобили Daihatsu, се понижиха с 0,1%, като рекордните продажби в чужбина от 8,6 млн. автомобила помогнаха да се компенсира спадът от 9,6% на родния пазар. Конкурентът и заел второто място Volkswagen Group по-рано този месец отчете най-ниските си продажби от повече от десетилетие – 8,3 млн. автомобила. Блокиранията заради COVID-19 в Китай и войната в Украйна разстроиха веригите за доставки.

Макар че някои свързани с чиповете ограничения на доставките важат и за Toyota, японският автомобилен производител заяви, че силното търсене в Азия и увеличаването на производствения капацитет и оптимизацията в Азия и Северна Америка са му помогнали да увеличи глобалното производство с 5% през 2022 г. През ноември Toyota преразгледа прогнозата си за производството за текущата финансова година до края на март от 9,7 млн. автомобила на 9,2 млн.

по БГНЕС